rss
email
twitter
facebook

Wednesday, September 15, 2010

Kisah Cerita Raya



Hari ni hari ke-7 kite semua sambut raya..dah senak gak laa perut aku sumbat cam2 jenis makanan..dari kuih,biskut yg cam2 bentuk,sampai laa ke makanan berat.time ni laa aku balun semua yg aku rasa mampu mengisi setiap ruang perot yg ala2 stokin nih.

Time ni laa gak aku dapat jumpa kawan2 lama yg banyaknye dah menghilang...ada yg dah kawin,dah beranak,sedang mengandung,nak bertunang,dah nak kawin....tp bile jumpa,borak sakan nak giler...semua cerita lama pun keluar lah...hehehe...siap ada yg tarik muka lagik...hehe...tp nak wat camner,kawan2 lama.....


alahai senah...lama tak jumpa ko~


Tapi yg aku nak kongsi cerita kat sini kisah tentang ayah aku....ni part paling best!

Sebelom raya,aku n adik2 ada gak cadang2 nak beli tv LCD yg nipis tuh....saja nak kasi meriah raya ni...tp bila tanya pendapat ayah,di boleh cakap "wat pe bazir2,tv lama kan ada lagi...sama jek"...sambung...."nipis ke,tebal ke,orang tgok tv bukan dari tepi,dari depan...so bukan nmpak pun tv tu nipis ke tebal ke".....hambik ko...pendapat bernas dr kepala family.

ni laa tv yg aku idam2kan..SNSD pakai tv ni laaa


Ok lah...so,aku pun tak jadi nak beli tv nipis LCD tu...kempunan gak rasanya....tp nak wat camner,dah boss tak kasik beli...diam kan je lah.

So,bila tiba time raya,ktorg pun beraya laa ke umah sedara mara aku yg ada kat felda2 n kampung2 sekitar muar n segamat...ngan ayah aku skali lah...
Yg paling tak tahan tu,semua umah sedara mara aku pakai tv nipis pelbagai gaya...dok tayang kat ruang tamu..senang nmpak katanya...walhal nak tayang produk baru gamaknya kan~

Apa lagi,tercabarlah keperibadian ayahanda aku..."Org felda pun pakai tv nipis ayah..."...sambung adik aku...merah padam muka yg dipertuan agong tu...hehe

Balik je rumah...tros2 ambik katalog tv...cari tv nipis yg baru...pastu ,puasla usung mak aku ke kedai tv,usha tv nipis...hehe...hambek,tercabar laa tu...hehehe

Apa2 pun,bukan tv yg jadi ukuran,tp kenangan yg berlaku akan aku simpan untuk diulang-gelak di lain masa....hehehe

1 comments:

IHSAN KHAIRIR said...

Selamat Raya Ashadi! ahaha tv nipis pon boleh jadi mcm2 cerita... hehe.

bila nak singgah umah aku lagi weh.

Post a Comment