rss
email
twitter
facebook

Wednesday, August 29, 2012

Atok n nenek gi jalan KL

Hari ni memang dalam sejarah..mak,ayah,aku dan adik2 dapat tunaikan banyak hasrat atok ngan nenek..

Ayah dan mak dan ktorang semua ajak atok ngan nenek jalan2 sekitar KL..tp sebenarnya ktorang ajak diorang berdua jalan2 kat Time Square jek...

Hasrat atok ngan nenek nak sangat jalan2 kat salah satu pasaraya kat sekitar kl ni..bukan bermaksud sebelom ni ktorang tak pernah ajak diorang...banyak kali..tapi kebanyakkannya gi shopping..bukan jalan2 makan angin camtu jek..hehe

Atok nak sangt main permainan memanah "archery"...nasib baik kat time square ada pulak gelanggang benda alah nih..dan ktorang ajak atok main!..

Atok main 2 set skali gus...dah umur 75!!..tapi atok ada skil memanah yg sangat mengkagumkan!!...hampir semua anak panah kene tepat kat point tengah!!!...giler siol!hehehe

Lepas main archery,tiba2 nenek bersuara,"nenek teringin la nak naik keterapi yang berlegar atas kepala tu,rasanya ada kat kuala lumpur,nenek ada tgok kat drama gerak khas kat tv"...hehe..rupanya nenek aku menyimpan hasrat nak naik monorel...dan ktorang bercadang tunaikan hasrat tu!..yeahhhh!

So,ktorng bergerak ke hub monorel yg ada kat time square tu...sampai kat situ,baru perasan,takde kemudahan untuk disable people..nenek aku guna wheel chair...apa lagi,aku ngan adik2 aku gilir2 dukung nenek setiap kali jumpa tangga...ada gak yg angkat wheel chair nenek aku tu...

Tapi,bagus gak orang kita ni...kebanyakannya bagi kerjasama waktu atok nenek aku dalam monorel..diorang bagi laluan dan keutamaan pada atok dan nenek aku...so atok ngan nenek sangat selesa dalam monorel tu...

Perjalanan dari hub time square sampai ke setiawangsa dan patah balik ke time square..Atok n nenek aku dah berumur 75 dan 74...sangat kegum ngan monorel,kagum ngan pembangunan negara kita..hehe..

Aku rasa sangt lega...tersangat best dapat bawak atok n nenek naik monorel....dan diiringi anak dan cucu...walaupun diorang dari kampung,tapi sekurang2nya diorang dah rasa naik monorel n main archery...


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment