rss
email
twitter
facebook

Tuesday, December 4, 2012

Kenagan antara yang terbaik dalam idup aku sebagai pelajar!!!!!

Aku dlu sekolah swasta,sekolah rendah islam abim..tak tau la korang semua tau tak tentang sekolah ni.tapi,sekolah ni memang sekolah berbayar yang agak mahal during that time...

Camni ceritanya....masa aku darjah 5,cikgu adakan pemilihan untuk jadi ahli kumpulan nasyid sekolah...sebab nak masuk pertandingan peringkat zon..so cikgu panggil aku untuk test suara..mungkin suara aku bagus utk lagu2 dakwah ni,aku pun terpilih lah...hehe

semua pelajar yang terpilih terdiri dari pelajar darjah 5 dan 4 sahaja.aku rasa tak sedap hati la sbb aku rasa aku memang tak boleh nak nasyid2 ni.di pendekkan cerita,masa nak cari lead a.k.a ketua kumpulan,aku dipilih untuk bersaing dengan 3 orang lagi..orang tu adalah fakrurazi (skg dah jadi doktor) dan zarif (adik aku sendiri)..hehe.dan aku dipilih untuk jadi lead singger..hehe

So,ktorang berlatig cam nak rak lah!..habis jek waktu sekolah,kene stayback...ada kelas vokal katanya..kelolaan cikgu salasiah n cikgu salbiah..lupa,cikgu haliza jugak.

Aku tak ingat lagu apa yg ktorang nyanyi,tp masih boleh agak dia punya corus lah...giat gak berlatih waktu tu.konon lah nak menang..

Ok,hari pertandingan pun tiba.mmg gementar sangt.nak larik jek rasanya...kira bawak tanggungjawab besar la nak harumkan nama sekolah...hehe...harum ke?!hehe

Dan tak disangka2,ktorang menang tempat pertama dan akan mewakili zone ke peringkat daerah....nasyid yang sama lah jugak aku n the geng dilipih untuk mewakili negeri sembilan ke peringkat kebangsaan...hehehehehehe

Mengucap panjang doh.......sampai ke tahap ni ktorg melangkah..

Dan skarang,ktorang ada kat tengah2 bangunan pwtc....atas pentas yg aku rasa mmg grand lah waktu tu....hadirin yang hadir,lebih seribu rasanya...mmg ramai.

Aku pun stat bernansyid...rasanya memang dah cukup mendayu2 aku bawak lagu tu...mmg layan lah...agaknya lah,time tu vokal aku mmg superb kot (agak lah)...pas lagu pertama habis,tros masuk lagu kedua...oh,lupa nak bagi tau,sambil nasyid,ktorg ada buat gaya2..

Hehe....angkat tangan,turun tangan...pusing kanan,pusing kiri,kedepan,kebelakang...hehe

Dan sekali lagi ktorg menang di peringkat kebangsaan!!!!heheheheheheh....mmg menarik sangt!.....hadiah dapat duit lah,piala pusingan n sijil....

Ok...ni gambar sampingan jek...

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment