rss
email
twitter
facebook

Friday, February 26, 2010

kawin cerai artis kita~

aku mula-mula tu malas laa nak ambik kisah sangat cerita artis negara kita ni...tapi,tajuk berita dalam 2 hari nie kisah kawin dengan 'org luar' dan bercerai...dah jadi macam berita hangat...kalah laa kisah si sultan yang balik dari fasioterapi tu~

dari dulu kita biasa dengar, orang kita memang suke kawin dengan orang luar...tak kesah laa orang tu dari golongan 'mat saleh' hinggalah ke 'hero lombok'...memang menjadi pilihan orang perempuan negara kita nie....pelik~

terbaru, arits 'kesayangan' negara kita, Maya Karin...dah nak bercerai pun dengan suami dia, si mat saleh dari mana tah...tak pasti lak aku~
Maya Karin, antara artis yang aku suke, dengan lakonannya di layar perak, aku memang melekat lah depan panggung....
tapi bila aku baca kat paper, dia nak bercarai, aku langsung tak terkejut...dah agak dah. bukan aku nak doakan keruntuhan rumah tangga dia, tapi dah memang camtu resam hidup artis negara kita. nak kawin jantan luar jek, pas setahun, bercerai..biasa lah tu kann~

kadang-kadang, aku cuba cari jawapan, kenapa diorang nie memang suka-suka kawin dan bercerai lepas tu.....tengah-tengah aku cari jawapan, aku terdengar perbualan makcik kat dalam tren yang aku naik...cam nie perbualanya...

ko tau kenapa artis kite suke kawin mat saleh?

tak tau aku...ko rasa?

sebab diorang nie dah "bocor" laaa...ala, ko tau2 je laa kan...

ko jangan buat cerita...berdosa tu...

aku bukan buat cerita, tapi logik laa...kalau dah bocor tu, sapa yang nak lagi...orang melayu nie memang pentingkan 'benda' tu....lain laa mat saleh..kan~

logic jugak tu...sebab tu diorang kawin dengan mat saleh dulu, pas tu bercerai....jadi janda,dah sah2 bukan 'anak dara' lagi kan....

hah tu laaa....lepas bercerai tu, bolah laaa kawin dengan orang melayu....kira nak cover laaa...

mengucap panjang aku dengar buah mulut makcik berdua tu...tak sangka, nmpak cam mak aji balik surau, dasat gak mengata~

tapi aku tak rasa itu jawapan yang aku cari...diorang yang kawin cerai ngan mat saleh nie mesti ader reason tersendiri kenapa diorang buat cam tu....
kepada artis kita, sebelom kawin dengan orang luar, pikirlah bebaik dulu...sebab kesannya sangat mendalam....

aku doakan ini tak terjadi dengan serena ridzuan..anak chef wan..
kalai jadi gak laa...aku rasa chef wan teros kerat 14 menantu dia tu dan goreng buat sambal tumis...kan chef wan kan~

1 comments:

er_hua88 said...

kalau org bercerai dengan mat saleh, bukan main lagi nk mengata itu ini...yg bercerai sesama org melayu tu ape?? kiralah kalau boleh...huhu

Post a Comment