rss
email
twitter
facebook

Saturday, February 27, 2010

apa beza angsa dengan ostrich...???

Ni ada kisah yang aku nak kongsi dengan korang semua...

Aku sekarang nie ambik upah mengajar tuisyen anak sedara kawan aku. Kurang-kurang dapat laa tambah buit poket kan~. Aku ajar subjek sains, math, bahasa dan english. Ada dua orang yang aku ajar, abang darjah 5 dan adik darjah 3. Bayangkan lah, tengah 'meleding' laa umur cam nie....nak jek aku sebat ngan rotan panjang, tapi anak orang oi~tak berani gue~~~!!!..tak pasal2 nanti aku plak yang dituduh dera budak...zaman sekarang nie tak boleh main2...mak bapak ganas2...kalah siti tanjung perak tu~

Al-kisahnya, satu malam aku ajar subjek sains, tentang haiwan dan tumbuhan....aku tanya si abang..

Cik gu nak tanya, burung apa paling besar tapi tak boleh terbang?

............takder jawapan dari abang.

jawapannya OSTRICH laaaaa....~~!!!!

...........blur lak si abang tu~

tau tak OSTRICH tu apa?

tak~!

burung kaswari?

tak tak tak~!

tiba-tiba adik jawap....

adik tau, leher panjang..ader kepak...kan cikgu kan.

hah..betul laa tu...

ohh...kalau yang tu abang tau, nenek belakang rumah tok wan ader bela 3 ekor.
bukannnn~!!!!...tu angsa, bukan ostrich~~!!!...nak jerit jek...adoi laaa~

diorang blur semula.....

Aku terpaksa terangkan dari mula tentnag ostrich dan angsa...akhirnya diorang paham gak.

Apa nak jadi bebudak sekarang.....hehehe

0 comments:

Post a Comment