rss
email
twitter
facebook

Tuesday, March 16, 2010

KISAH DALAM TRAIN

sabtu dan ahad...aku ader kelas kat um (uni. malaya)..so masa ni laa aku guna kenderaan awam yang satu nie..TRAIN...atau dalam bahasa lain komuter. Macam2 peristiwa sepanjang aku gune train ni...dah dekat setaun lah aku naik benda alah nie ...

aku saja nak kongsi dengan sesapa yang bukak blog nie tentah peristiwa yang aku tengok,alami, saksikan dan hayati sepanjang aku gune train.

kisah 1...

satu pagi, macam biasa, aku berasak2 naik train (dari stesen UKM). tolak punya tolak, dapat laa masuk dalam train yg memang dah sempit giler. time nie, jangan harap lah dapat tempat duduk.maka dengan sopannya, aku berdiri depan sepasang laki bini dan 2 org anaknya. aku senyum2 tanda hormat.

si laki pegang anak paling kecik (BB) n si bini jaga anak yang besar sikit, dalam 5 taun cam tu. nak jadikan cerita, tiba2 handphone (hp) bini dia berbunyi, ader orang hntar sms....apa lagi, rancak laaa dia meng-reply sms tu...pada masa yg sama, bb yang suami dia pegang pun menangis (nak mak dia laa kot)...laki dia pun hulurkan bb tu pada bini dia (yg tgh dok sms).

"awak tak nmpak ke saya tengah sms, nnti laa"...bini dia boleh tengking suami camtu..~!!!!!
giler ah....si suami yg dah termalu, tarik semula bb dan pujuk jangan kasik nangis....yang aku hangin tu, bukan 1 minit, atau 2 minit...tapi setengah jam si bini main sms......

si suami sabo jek...tengok gelagat bini dia...dah nak wat camner,dah bini dia....sampai laa aku turun train.,si bini masih sibuk dengan hp...

pelik2....kalau aku laa yg jadi suami dia,memang makan hati sangat...mau aku tak ampunkan dosa bini cmatu....biar masuk neraka...aku gelakkan jek time tu~

bersambung......

0 comments:

Post a Comment