rss
email
twitter
facebook

Wednesday, March 31, 2010

TIDUR DALAM TRAIN




Setiap hari sabtu dan ahad, aku akan menggunakan kenderaan yg satu ni~Train Komuter. Time menunggu tu punyalah lama ya amat...sempat laa main dadu dulu (kalau bawak laa). Bila train sampai...tu dia, berpusu-pusu umat manusia berebut2 nak masuk dulu. Tak kira mak aji ke, pak lebai ke, yg muda, yg remaja, bertolak2 sakan nak masuk.

Bila dah dapat masuk, berebut2 cari tempat duduk. Masa ni laa saat paling kritikal skali. Boleh bertumbuk laa kalau tersalah cara. Itu lah rakyat Malaysia. Pemandangan biasa setiap pagi. Kalau ader 'minah saleh' dalam train waktu tu, boleh tersembul biji mata dia dengan gelagat rakyat Malaysia tercinta.

Aku pulak, ikut keadaan. Kalau nasib baik, dapat laa duduk. Kalau tak berdiri laa sepanjang perjalanan. Tapi selalunya memang tak dapat duduk pun. Seat bukan banyak pun, tok sah laa nak main rebut2 kerusi ngan bebudak...wat malu jek. Bagi laa org yg sepatutnya duduk dulu, org tua, mengandung, yg tak berkeupayaan.

Sambil2 berdiri tu, sempat laa aku perati keadaan dalam train. Ada yg tidur, yg berborak, yg bergosip, yg layan blues......kalau ada yg menarik, cepat2 aku snap pic diorang guna handphone aku......tp dengan syarat, jangan sampai diorang perasan, mau dimaki nanti~

So kat bwah ni aku bagi korang semua tengok pic yg sempat aku snap...



punya lah mithali sibapak...peluk anak dia..dua2 pun lolap~



ko tgok balak nie..tido betul2 atau sengaja cari peluang skodeng awek sbelah....korang judge laa sendiri~



korang tgok plak 2 pic diatas...mula2 aku mati2 ingat mamat 'man in black' ni tak tido...tp tegak semacam jek....tp akhirnya, tersungkur gak...lolp gak beb...ngantuk bebenor rasanya.




sekumpulan anak2 yg terasa seperti dirumah sendiri...hambik kau...tido tak ingat punya...hehe....biasa laaa,bebudak~



dua orang bakal warga emas...memandang jauh merenung masa hadapan...~



dengan gaya tidur yang paling steady.....emm....tp mamat pink tu dok pandang tak puas hati jek....apa kes beb~!



ni kes ngantuk tak hingat~maklumlah..badan dah penat...tgok muka je aku dah boleh agak...tu mesti baru kene maki ngan bos....hehehe

0 comments:

Post a Comment