rss
email
twitter
facebook

Tuesday, November 1, 2011

Gangguan waktu malam

Nak cerita pun agak payah..takut2 ada yang tersalah paham..maklum lah,ni cerita tentang alam ghaib..ada yg percaya ada yang tolak mentah2...

Malam tadi, lepas solat isha', aku kemas2 tempat tidur...masa tu mata ngantok betol...memang tak boleh tahan sangt...lepas betol2kan bantal...kasi tepuk2 sket...bila dah agak2 empuk,aku letak kepala...masa tu terfikir.."gelap bilik nie''.....rasa seram gak..yela,dalam kubur lagi gelap...soran2 jek...ish ngeri~.....

Bila mata nak lelap jek,baru aku teringat nak baya ayatul kursi....ok lah,dah teringat tu, trosjelah mulakan bacaan....tapi...tiba2 aku terlupa bila sanpai part pertengahan...ok,aku ulang baca lagi....lupa lagi.....baca lagi....lupa lagi.....dah tahap kronik ni....kali ke 4 aku baca,baru dapat selesaikan sampai habis....seram gak nie.

Ok...ayat kursi dah selesai,mengucap pun dah selesai,selawat nabi pun baca gak...tiba masa nak tido...

Tengah sedap2 nak lelapkan mata,tiba2 terdengar ada orang selongkar lamari baju,tros mata terbukak...perhatikan sekeliling bilik....takder sapa...almari pun ok jek...sambung tido semula.

Nak lelap jek..terdengar seperti ada yang punggah almari baju aku....oit,ni dah tahap seram gak nie...pelan2 aku bukak almari baju...takder apa2...meremang gak tengkuk aku...

Tak nak pikirkan sangat,aku sambung tido.....nasib baik aku teros tido....

Aku seperti bermimpi...aku ada betol2 depan St.Basil(www.stbasil.org),aku pandang kiri kanan...takder orang lain selain aku...ok...aku dah mula berpeluh...dah mula rasa resah...aku tarik napas dalam2.....aku tau ni hanya bermimpi..

Tiba2 aku terdengar suara garau berkata "kamu asalnya dari sini...st.basil adalah tempat asal mu".......cilaka...sah ni memang setan dah kacau aku...aku berdebar gila time ni...aku takut kalau2 masa ni aku mati,mati depan st.basil....kene laknat sangt bunyinya...

"Capat,sujud pada st.basil...ini tempat asal kamu!!!!"...suara tu mengherdik..aku jadi takut....masa ni aku betol berharap Allah tolong aku.....kenapa bukan depan ka'abah...kenapa depan st.basil.....

Aku terjaga...memang betol aku bermimpi.....tapi,aku masih lagi takut...kalau2 perkara ni betol2 terjadi....mati depan st.basil.....memang menakutkan.....~!

0 comments:

Post a Comment