rss
email
twitter
facebook

Thursday, November 3, 2011

Gi pilih buku

tajuk ya amat...nmpak sangt poyonye..umpama aku orang pnadai2 laaa...hehe...sebenarnya hampeh...hambek ko....

semalam aku dipilih untuk join orang library gi pilih buku...kiranya aku orang yg beruntung laaa...walhal, diPAKSA RELA~!........boss suruh pegi...kene ikut je lah...ni bermaksud,buku2 kat library tu ada dari air tangan aku lah yek...kira2 camtu laaa...so kalau dapat pahala...always berpanjangan ....kira2 amal jariah gak laaaa...

sume pemilih buku di hantar ke kilang2 buku...so pilih laa seberapa banyak buku yang kita nak pilih...hantar list pada pihak library...diorang yang akan beli....

beribu-juta buku aku tgok...tapi tgok tajuk je laaa....tak baca dalam pun..agak2 kulit buku cam cantik...aku rembat....buku kulit keras,ada gambar2....warna2 meriah....aku sapu semuanya....tapi kalau buku hitam putih...takder gambar, penuh ngan ayat2 pening2...walaupun hasil dari "berangan" professor ulung di dunia...aku tolak tepi...TAK BEST~!...ulung kat dunia jek...lagho sume nie......~hehehehehe

tapi rasanya....aku paling lambat pilih buku....konon laa...nak tunjuk teror..kira2 cam berilmu lah~...walhal,lecturer lain sume main capai jek...buku masak,buku undang2....iphone for dummies pun diorang rembat gak....haram kan diorang...lantak laa labu~!

so tiap kali gi tempat kilang buku, aku yg paling lambat keluar......yg lain sume pandang serong jek...hehehe...namapak sangt aku poyo'sss.....padahal aku tak tau pun ni sebenarnya acara "pilih buku suka hati mak bapak korang jek"....tak perlu ikut rule sangt~!....haram kan~hehehehe

so makan lunch kiteorang...supplier yg belanja....orang lain sume pulas supplier diorang giler2...aku plak tak sanggup nak paw diorang giletr2 sangt....kesian tgok muka diorang......cam sengkek jek~...so makan nasi bungkus jek.........sengkek tak??...hehehehehe

balik tu naik bas kolej...penat gilew......cam nak tercabut tulang temulang bagai.......redha je lah...

0 comments:

Post a Comment