rss
email
twitter
facebook

Friday, June 7, 2013

Aku,kawan2 ABIM....nampak jurangnya..

Tgah lah syok skrol pic2 dalam fb,aku terjumpa satu pic lama,time skolah rendah..kawan aku yg post pic tu kat wall dia...aku tros baca komen2 kat pic tu...terkedu jap..

Aku tgok,kawan2 skolah rendah aku bagi komen,sangat sopan dan masih mengekalkan ciri2 islam..takde la perkataan 'bodoh'..'sial'..'Cilaka'...atau perkataan lucah lain spt 'alat kelamin lelaki dan wanita' (paham2 sendiri la yek)...

Dan disebabkan pic tu jugak,aku jumpa ngan fb2 kepunyaan kawan2 lama yg lain (time skolah rendah dulu)..dan yg paling mengejutkan ialah, diorang berjaya mengekalkan ciri2 islam yang kami diajar masa skolah rendah..

Aku kagum...

Aku dulu,skolah rendah kat sekolah rendah islam seremban "sri seremban"..di bawah kelolaan ABIM (angkatan belia islam malaysia)...dan skolah ni mementingkan sangt pembelajaran agama termasuk tauhid,fiqah dan adab...so tak hairan lah kalau didikan agama aku waktu kecik sangat kukuh...

Cuma,yang paling aku kagum,kawan2 aku time skolah rendah semuanya masih dapat mengekalkan identiti islam...

Aku?..hehe..masih lagi solat lah..cuma kehidupan aku agak rancak sket..biasa la,baru 31..banyak benda nak buat.....hehehe...cuma blom sampai masa nak 'berkopiah' 24 jam...hehehe...
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

0 comments:

Post a Comment