rss
email
twitter
facebook

Monday, June 3, 2013

Tuan rumah yang pelik..

Aku duduk kat satu rumah sewa dengan penyewa yang lain...dulu,5 bulan yang lepas,aku menyewa bersama kawan2 satu ofis..tapi semuanya dah keluar atas pelbagai sebab..kawin,dpt rumah baru dan nak duduk bersama keluarga...jadi yang ada skarang adalah penyewa baru..

So,aku tak kenal sangt dioranga..lantak lah..asalkan diorang tak curi susu "low-fat" aku secara senyap2..hehehe

Kalau dulu,bayar sewa rumah serentak,sbb semuaorang dapat gaji pada tarikh yang sama...skg tak lagi..semua pun dapat gaji pada tarikh yg berlainan...

Kisah bermula bila tuan rumah aku selalu naik hangin sbb bayar tak ikut perjanjian asal (bayar sebelom masuk bulan baru).."Mak cik nak tanya,kenapa ko bayar sewa lambat sangt..makcik tak pahàm..bukan banyak pun,600 jek..bayar je lah"...puas aku terangkan,tapi makcik tuan rumah susah nak terima...

"Camni lah makcik,makcik berdoa lah bebanyak..bukakan pintu hati penyewa2 yang lain supaya bayar kat saya seperti yg sepatutnya..senang saya nak bayar kat makcik"...

Masa berlalu selama 3 bulan,makcik tu tak msg atau kol...tiba2,satu pagi di awal bulan,makcik tuan rumah kol aku..

"Makcik sakit hati ko tetap tipu makcik..ko suruh makcik berdoa supaya korang dibukak hati bayar sewa awal,makcik dah berdoa banyak2..tiap2 hari berdoa....siang malam berdoa..tapi,makcik tetap dapat bayaran sewa lewat dari sepatutnya!!!!!"..."Korang tipu makcik suruh berdoa!!!"..

Aku terdiam...makcik ni dah kenapa..dia selama ni dia berdoa semata2 duit sewa ke???!!!...hehehehehehehhehe...gelak tak hengat aku dibuatnya!!


Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

1 comments:

The Legends Prince said...

Hahaha gilo kar aper makcik tu ahha

Post a Comment