rss
email
twitter
facebook

Saturday, May 18, 2013

Ayah dan uwan...mmg gelak..

Uwan tu panggilan untuk nenek perempuan..aku ada 2 nenek..sebelah mak dan sebelah ayah..dua2 tinggal ngan mak ayah aku sejak sekian lama..

Tapi sebelah mak,aku tak panggil uwan,tapi panggil atok jek..

Nak jadikan cerita..dua2 nenek (uwan) aku ada henset...senang anak cucu nak kol tanya kabar..dan senang diorang kol anak cucu yg dah lama tak tanya kabar neneknya...hehe

Dan tiba2 telefon uwan berbunyi dengan kuat..dia punya ring tone mmg bapak kuat gile..cam dengar jam loceng lah....

Ayah yang pada masa tu dekat dengan telefon tu,cepat2 capai telefon tu dan try untuk pickup the call...but he really donno which buttom should he press...dan finally the ringing stopped...dan uwan aku menjerit dari kejauhan "siapa yang kol ri (uwan panggil ayah aku 'ri'..stand for johari).."Entah mak,sapa tah kol,aku tak sempat angkat"..

Ayah bawak fon tu ke tempat uwan aku melepak...dan uwan perhatikan screen henset dia..."Meh sini mak ajak ko camner nak tekan,nak angkat telefon ni"..ayah pun dengar satu persatu ajaran uwan..

Hehehe...situasi tu mmg buat aku gelak kehkehkeh....aku tak pernah tgok camner uwan ajar anak..garang gak aku tgok ayah kene marah ngan mak dia..sbb tak pickup kol...hehe

Kenagan terbaik utk aku simpan...
Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

1 comments:

Wo Jiao Patrick said...

Hahahaha so funny...sabar jewlah bang....

Post a Comment