rss
email
twitter
facebook

Saturday, May 11, 2013

Pilihanraya 2013..dah selesai..

Semuanya dah terjawab..pilihanraya kali ni dimenangi oleh BN dengan 133 kerusi parlimen.

Yang aku nak cerita bukan tentang pilihanraya,tapi apa yg aku alami waktu hari mengundi..

Ada sorang pakcik tu,beratur kat line 2..punyalah panjang line tu dan pakcik tu beratur dengan penuh kesabaran dan adab sopan..tiba2 "cam haram punya pilihanraya..lama beratur,buat penat orang jek"...dan dia berlalu pergi..masa tu,tinggal 5 orang jek depan dia....bangang kan..hehe

Lagi satu plak,masa sebelom aku masuk dewan,aku nampak sorang pakcik keluarkan kerusi roda dari bonet kereta...oh,mesti pakcik tu bawak mak atau bapak dia yg dah tak leh jalan,gi mengundi...bagusnya..SALAH!!!!....bila aku tgah beratur jek untuk mengundi..aku nampak ada petugas tolak pakcik tu masuk ke bilik undi dan dia diberi peluang mengundi dulu..hehehehe...pakcik tu mmg cerdik doh..hehehe....

Ni plak kes peraih undi..kat kawasan aku,peraih undi yg ditugaskan buat kempen "ala2 majlis kematian"..hehe..sunyi jek..paling tinggi pun "adik mengundi lah parti kami"...layuuuu jek..hehe...lebih baik ko takyah jadi peraih undi,ko jadi tiang jek lagi bagus..dok kat tebing jalan,pegang bendera parti..hehe

Skali aku dtg melaka..tu diaaaaa...dah macam org hilang akal..menjerit,melolong...ada yg joget2...hehe..baru best gi mengundi...makcik ke,pakcik ke..sama jek...giler!hehehe...5 tahun sekali kannn....tak dapat masuk kilauan emas, jadi peraih pun jadi lahhh!!


Tapi,kali ni,pilihanraya paling bersejarah dalam idup aku sebab semua ahli keluarga dapat mengundi bersama...mak,aku,uda dan din mengundi kat senawang...pagi2 lagi ktorang dah sampai tempat mengundi..jam 8.30 dah siap mengundi..pastu ramai2 hantar ayah plak mengundi kat melaka,kat pengkalan minyak...semangat kan...!!

Pas habis mengundi,ktorang carik kedai makan kat melaka..nak makan asam pedas melaka...cadangnya nak gi tempat yg feymes,tp tutup plak..so ternampak la satu kedai..tuan kedai tu dok panggil2 ktorang dtg kedai dia..."Sini dik,makan sini,semua sedap2 dik".."Mari la semua sini"....hehe..akibat dari godaan makcik2 kedai tu,aku sekeluarga terpedaya...so ktorang makan kat kedai tu..makan untuk sepuluh orang rm 78 ringget..ok lah..

Mak sempat plak nak gi kedai tudung kat melaka sentral..nak cari lerang 80 katanya..aku pun tak paham sangt..tp maksudnya tudung saiz besar lah..hehe

Pastu,..gegas balik ke seremban sebab nak tau keputusan pilihanraya...

Kesimpulannya,pilihanraya dah jadi acara outing keluarga..meriah!!..disertakan gambar jari aku,mak,din dan uda pas menundi..hehe

Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile

0 comments:

Post a Comment