rss
email
twitter
facebook

Saturday, November 16, 2013

Jadi pengait dan ke seberang tanpa passport

Pada 2 minggu yg lepas,aku telah dilantik oleh uncle razak untuk jadi pengapit fuad...ni kali ke 3 aku dilantik jadi pengapit...masalahnya,perlu perlantikan ke nak jadi pengapit?....hehehe

Fuad kawin kat Perlis..dan ni 1st time dalam idup aku kene drive ke Perlis...bapak jauh giler...dah naik kejang kaki aku..berenti banyak kali gak...berenti minum lah..dan kencing...kat mana ku berenti,aku tak pasti....

Aku sampai Perlis petang Jumaat,tapi majlis kawin hari ahad...ktorang stay kat satu home stay tengah bendang....gayat gak lah...so,disebabkan ada satu hari free,ktorang plan nak gi padang besar dan wang kelian.... sebenarnya aku tak la berkenan sangat sbb orang yg paling hepi kalau gi tempat camni ialah mak aku....periuk,kuali,toto...semua murah2....

Pagi Sabtu berderet2 ktorang gi padang besar...sampai padang besar,dengan bantuan pakcik imegresen sedara fuad,ktorang masuk pekan siam...so secara tak lansung melancong ke thai lah....tak buat apa pun,gi makan moi ayam jek..moi tu bubur nasi....

Masuk balik ke melayaia, ktorang terus menuju ke padang besar punya pasar...aku tak tau nak bli apa kat sini,dan terpaksa mintak bantuan mak...aku kol mak dan tanya mak nak bli apa....mak menjawab dengan gagah nya "blikan mak toto 2 pasang dan cerek air kopi..."...kannnnnn,dah agak dah,mak mesti tau apa nak bli kat tempat camni...aku blikan apa yg mak mintak dan harga kesemuanya tak sampai pun seratus....pas beli belah,aku ajak uncle ajak makan pulut mangga....dah lama aku mengidam nak makan,dapat gak akhirnya...dan.....sesuanguhnya tak sedap..myb sbb aku tak berapa gemar benda yg terlalu manis...heheh

Hari ahadnya plak,pagi2 lagi aku dah bersiap ngan baju melayu,almaklum,nak bagi pengapit mmbr menikah...dah siap segalanya,ktorang as rombongan lelaki bergerak menuju ke masjid yang diarahkan...majlis pernikahan bermula...dan yg aku pelik si imam nikahkan kawan aku tanpa pengang tangan..main cakap camtu jek...dah kawan aku ingat tu hya rehasel....hehehe

Petang tu,pas majlis nikah dan makan berdamai,ktorang sekli lagi gerak ramai2 gi wang kelian plak....hehe...masuk sekali lagi ke kawasan pekan siam tanpa passport...sama jek cam padang besar,tempat jual banyak benda murah..layan gak...tapi toto kat sini lagi murah dari padang besar...hehe...kat sini,aku makan satu benda..tak tau lah betul ke tak namanya.pekedai tu bagi tau aku itu namanya "yam yam"....dan pekedai tu tak tau cakap melayu pun
.cakap Inggeris jauh sekali lah..tapi makanan tu mmg pedas..boleh kene buasir pedasnya.....

Balik dari wang kelian,aku btol2 rasa penat dan tombang malam tu....esoknya aku gerak balik kl...pengsan,drive selama 7 jam...

0 comments:

Post a Comment