rss
email
twitter
facebook

Sunday, April 12, 2015

Ketinggalan flight

Hanya Allah jek yang tau perasaan aku time tu.....

Walaupun cerita ni pendek...tapi bagi pengajaran yang besar buat aku....aku mulakan cerita dengan niat aku bercuti ke Krabi....aku yakinkan kawan2 untuk sama2 bercuti dengan aku...dan akhirnya kawan2 bersetuju kita sama2 terbang ke Krabi pada 12.4.2015....

Dah lama aku tak naik MAS...Dan kali ni,disebabkan tiket MAS tengah murah....aku bli flight MAS....masa bertolak dalam jam 4 ptg dan sampai Krabi dalam 5 ptg....

Pagi 12.4.2015....aku pun bersiap...memandangkan flight aku jam 4ptg...so aku berlengah2 utk bersiap...dah biasa dengan flight buatkan aku leka...malas nak siap cepat2.....

Sampai ke klia dalam jam 1...ok..ada masa lagi....sampai klia..jumpa kawan2 semua....makan dlu...biasa lah..tiket aku yang pegang...so diorang tak banyak bicara sbb percaya kat aku yg dah selalu turun naik kapalterbang..siap makan...siap solat jam 2.15....dan kami berjalan ke checkin.....

Aku keluarkan tiket.....punyalah berhati-hati...dah siap print dari awal lagi...aku tenung tiket....YA ALLAH....boarding jam 2.30....2.30!!!!!!!!!!!!.......

Aku nak meraung time tu...sah aku dah tersalah tgok masa....mati2 aku ingat jam 4.30 ptg...rupa2nyra jam 4.30 tu adalah masa aku bertolak dari Krabi ke kl time balik nnti....

Dengan berat hari aku bagi tau semua...dan masing2 tak marah ngan aku...cuma keciwa.....kami berlaku ke kaunter info MAs dan Air Asia....cari kalau2 ada flight lain ke Krabi...akhirnya ada....Air Asia....dan masa tu jugak kami bergegas ke klia 2 memandangkan tiket tu mesti dibeli di kaunter klia2....dari klia..kami naik teksi dan tros ke klia 2...cari kaunter...bli tiket...dan tunggu flight...

Masa tu hanya Allah jek yg tau betapa aku takut...aku rasa bersalah dan aku rasa berdosa dengan semua....walaupun akhirnya dapat jugak bli tiket....taki tak boleh mengubat kesesalan aku......

Dan sekarang aku masih dalam flight Air Asia....menuju ke Krabi....doakan kami selamat sampai....

0 comments:

Post a Comment