rss
email
twitter
facebook

Monday, July 27, 2015

Seminggu selepas raya 2015

Ramai yang mengadu berat badan dah bertukar dari ikan bilis menjadi badak berendam....ataupun gajah bersiram...hahha

Aku pergi mana2 ada jek yg mengadu luas permukaan perut masing2 dah bertambah pada skala yg sangat mendadak...hahaha

Aku tak terkecuali....perot dah makin memboyot...aku tak lah takut sangat perot naik...tapi yg paling aku risau ialah banyak sangat minum air manis....hari2 kencing warna air oren sejuk.....aku takut btol.....

Banyak jugak lah aku pegi beraya rumah kawan n sedara mara tahun ni...masalahnya semua pakat bagi air manis....ikut hati nak jek mintak air suam....tak berani...takut kene maki ngan tuan rumah dengan makian "banyak songeh lah ko"...tak pun...."jangan berangan ko nak diet time raya"....

Berlari2 anak pun aku dah semput....ini kan pula nak buat larian merentas desa.....camner nak bersenam?.....hahaha

Makan banyak...kencing banyak...ber** lagi lah meriah.....

Aku bukak jek fb ada plak mamat2 gym yg sanggup nih tak makan karbo tak makan lemak dipagi Aidilfitri....semata2 nak jada perot sixpac.....nak jada badan sado..makan hati aku tgok.....

Tetapkan azam...mari kita turun bersenam mulai hari ni...lupakan segala salah silap mentedara mcm nak giler di raya tuhari.....

0 comments:

Post a Comment