rss
email
twitter
facebook

Monday, October 5, 2015

Pengembaraan ku ke Kellie Castle

Cam bangkai jek tajuknya....aku yang baca pun meluat..haha..dah mcm karangan darjah 3..yg dibuat waktu cuti skolah....haha

Aku naik meluat bila teringat kenangan skolah rendah..setiap kali cuti tgah tahun jek...mesti ada kerja skolah yg kene buat....dah nama cuti,cuti jek lah..tak payah bagi kerja....apa tah cikgu zaman tu fikir (sampai skarang tak puas hati)....haha

Baru nak mulakan stori......

Last 2 weeks aku pergi ke batu gajah...sebenarnya nak attend majlis tunang adik sepupu aku....alang2 dah sampai...berjalan lah skali...dari dulu aku teringain nak gi sini...cuma masa tu kecik2...aku ingat lagi masa darjah 3....ada iklan tv marilah melawat kellie castle (bangkai benar bunyik iklan nih.....hehe)...sampai terbawak2 lah dalam mimpi...."kellie....kellie"....hahah....tu tambahan jek...

Sampai sini...harga tiket 5 ringget sorang....mahal jugak lah stakat nak tgok rumah kosong kene bayar segitu.....sebelom masuk sempat ambik gambar kat luar kawasan.....cantik jugak kawasan nih...

Bila masuk dalam....rupanya castle ni besar....ada 8 bilik camtu.....termasuk bilik tamu..ada bilik bawah tanah..tangga pusing2..ada bilik simpan arak....ada bilik baju...ada lif tapi tak siap lagi....

Ada jugak gambar tuan punya asal dan anak2nya...ada trowong bawah tanah ke kuil berdekatan...tapi dah ditutup....mungkin dah runtuh kot....

Puas gak ktorang bergambar....gambar tegak...sengat...kebelakang...segala gaya pun keluar...mak ayah pun buat gaya mcm2....habis riuh lah dalam castle tu....bila ada sorang jek mengeluh penat...ada jek yg ingatkat "5 ringget tiket masuk"....,.so gunakan semaksimum mungkin....

0 comments:

Post a Comment