rss
email
twitter
facebook

Sunday, December 26, 2010

riuh rendah di anugerah skrin.....gamaknya~!



malam khamis yg lepas, dengan badan yang menggigil2 dan batuk yg agak menyayat hati (uhuk2...uhuk2),tiba2 adik aku tanya satu rumah.."ada sesiapa nak ikut uda pergi anugerah skrin ?"....."uda dapat tiket free, 6 tiket"......aku dengan gagahnya menjawab "along nak ikut"....bantai kene gelak dengan adik aku yg lain "dah demam2 camnie pun nak gi gak,dok laa rumah jek"...."mana boleh jadi,tiket free tu"....haha,jawab aku dalam hati.

jumaat malam sabtu,tak kisah laa demam ke tak..aku follow adik2 aku gi anugerah skrin.guna dua kereta sbb bf adik pompuan aku pun kita orang ajak sekali.ramai2 lah kitaorang memeriahkan majlis anugerah skrin yg selalunya dapat tgok kat tv jek.


senarai jemputan yg terdiri dari adik2 aku


dipendekkan cerita,kita orang pun duduk laa dalam dewan yang PWTC yang agak best tu.acara pun bermula...oh ya,lupa cerita,sepanjang masa kita orang duduk kat luar dewan sebelom masuk tadi, sempat jugak jumpa ramai artis pakai baju cantik2..masalahnya,aku tak laa kenal artis malaysia sangt.kalau muka popular cam aflin shauki,farid kamil..aku kenal laaa...tp kalau muka baru yg betul2 baru nak tunjuk muka,aku tak kenal sangat.

dipendekkan cerita kali ke-2,acara pun bermula...anugerah satu persatu disampaikan..wah...dah masuk kes gayat gak laa aku nie...maklum lah,tak pernah pi anugerah industri seni negara tercinta...

perasan atau tak,majlis dah sampai ke pertengahan...tapi,aku ada terasa sesuatu yang tak kena dengan majlis nie...jumlah penonton ramai,artis yang datang pun ramai (sampai berebut2 lah kerusi kat dewan)...tapi, jumlah penonton yang tepuk tangan untuk majlis nie...alahai...adalah 2 3 kerat jek.cam nak tak nak jek tepuk....contohnya orang sebelah aku...pakai baju ngalahkan artis,tapi bila diminta untuk tepuk tangan oleh pengacara majlis,dia buat bodoh jek....cam2 perangai.bukan susah pun tepuk tangan tu...angkat dua belah tangan dan lagakan....kan senang.

maybe diorang malas nak tepuk kot sebab dah selalu sangt datang ke majlis cam nie...bagi aku,kita sebagai penonton,tak salah untuk kite tepuk bagi meriahkan majlis...kasik nampak grand lah~


ni lah pemandangan dari tempat aku pentas anugerah~


apa2 hal pun,anugerah skrin kali ni boleh tahan ok-nya...tak laa bosan sangt tp tak laa meriah sangt.tahniah pada yang menang~

0 comments:

Post a Comment