rss
email
twitter
facebook

Sunday, June 24, 2012

Lagi 2 minggu adik aku akan dipinang orang....

Aku ada 5 orang adik dan aku anak yang sulung...adik aku yang nombor 4 bakal menikah pada 7.7.2012....

Hehehehehe....gelak dulu.

Adik aku menang satu peraduan kat utusan malaysia iaitu "pertandingan gerbang cinta musim ke 3"..dia dapat tempat ke 5 dari 10 ribu penyertaan...makanya dia akan kawin pada tahun ni gak.

Hadiah yg dia n adik ipar aku dapat masyuk gak..tajaan kawin 50 ribu,motor,set barang kemas,gi hanimoon dan mesen basuh...best kan.

Sebagai seorang abang sulung,agak sedih gak bila adik akan dipinang orang..dengan kata lain,tanggungjawab aku akan diambil alih oleh adik ipar aku..tapi nak tak nak,itu lah lumrah hidup..dan demi adik aku dan bakal suaminya,aku harus bersyukur dan gembira...

Yang paling aku bersyukur,bakal adik ipar aku tu,aku dah kenal sejak dia kecik lagi..dulu,masa dia kecik2,selalu gak dtg tido dirumah aku..dia kawan adik aku yang ke 3...tapi tak sangka dia menaruh minat pada adik aku yg ke 4 sejak sekian lama.

Orangnya baik (rasanya dia lagi alim dari aku)..hehehe..padai simpan duit,agak bijak dalam buat keputusan dan yang paling aku suka,dia hormat dengan semua orang...

Ada 2 minggu sebelom tarikh adik aku nikah dan ada 3 minggu sebelom dia bersanding..

Nikah akan dibuat kat umah aku di seremban dan majlis bersanding di KL,tempat yang dicadangkan oleh pihak penganjur..

Aku dah cuak gak ni..sebagai ahli keluarga ni,kita orang blom lagi buat apa2 persiapan..terutama untuk majlis nikah yang akan berlangsung di rumah ktorang...aku cuma bagi duit kat adik pompuan aku,mintak dia beli apa yang patut,termasuk hantaran dan kek kawin...

Harap2 semuanya berjalan lancar...
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment