rss
email
twitter
facebook

Wednesday, February 1, 2012

Ayah dah semakin sihat...

Sejang seminggu nie,aku risau betol..ahad tu hari,ayah tiba2 mengadu pening2..aku hantar ayah ke hospital besar seremban..teros kene tahan wad sebab darah tinggi ayah terlalu tinggi dan kencing manis dia terlalu manis!!!!

Tapi pagi ni,ayah dah semakin ok..darah dah turun,tahap gula dalam darah pun dah di paras yang tak membimbangkan...

Imbas semula pagi ahad ayah sampai ke wad kecemasan,aku rasa aku paling longlai...tgok ayah terlantar lemah,aku jadi goyah..risau,berdebar,sedih...perasaan tak best!

Sepanjang ayah di hospital,merasa gak aku mandikan ayah,lapkan badan ayah,picitkan kaki ayah sampai ayah lena..kesian ayah.tu je yang mampu aku bantu.

Tiap malam di hospital,tido tak pernah lena.bukan sebab tak selesa (tapi memang tak selesa pun),tapi,setiap malam ada jek berlaku kematian.dan kebanyakkannya pesakit yg dekat dengan katil ayah....aku jadi sayu bila tgok mayat terbujur kaku,pulang menghadap Allah.lagi sayu bila mendengar suara tangis sanak saudara simati..rasa insaf...selalunya berlaku dalam jam 2.30 pagi sampai 4.00 pagi....waktu hening.

Ni waktu ayah sakit,anak2 ayah gilir2 jaga...bila tiba masa aku sakit tua nanti,siapa laa akan jaga aku...anak pun takder,harap anak buah je laaa....(Sedih plak)...
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

1 comments:

Opie. said...

kita ni patot dah mula pk tentang institusi perkahwinan dah sahabat :(

Post a Comment