rss
email
twitter
facebook

Monday, March 12, 2012

Wan sulaiman wan ahmad

Di sebabkan nama yang di atas lah,aku tido jam 3 pagi..dan jam 7 aku dah kene bergegas ke office.tapi aku rasa puas.....kenapa ya?

Hehe..dulu,masa aku kecik2,aku selalu ikut arwah atok pergi kenduri kawin...dalam satu majlis aku pergi,ada sorang hamba Allah mendendangkan 1 lagu yang cukup mendayu dan lunak merdu...ni kira acara pentas di majlis kawin tu la...

Sejak tu,alunan lagu tu tak pernah hilang dari ingatan aku...tapi masa tu,internet takde lagi,jadi hasrat nak cari lagu tu terkubur camtu jek.

Malam tadi,disebabkan terlalau boring,aku layan youtube...aku tonton pertandingan klasik nasional anjuran rtm...

Satu-satu aku belek...

Dan akhirnya aku klik pada video "juara bintang klasik nasional 2009".....dan aku tergamam.

Peserta tu yg bernama Azizul Haqim, menyandang johan dengan mendendangkan lagu "Jelingan Manja"...ni lah lagu yang bermain di fikiran aku sejak 20 tahun yang lepas...aku rasa nak meraung!nak menjerit!!!!!sangat gembira!..macam bertemu harta yang lama dah aku tinggalkan.

Tanpa membuang masa,aku try cari kat internet,siapa penyanyi asal lagu ni....dan aku berjumpa namanya Wan Sulaiman Wan Ahmad..bekas juara bintang radio di zaman 60an.

Dan satu malam aku mendengar lagu ni...."Jelingan Manja"...dan lagu wan sulaiman yang lain.."Kelohan Dara"..

Suara beliau,sangat merdu...aku betol2 terbuai perasaan dengan suara beliau...tapi,aku tak dapat cari maklumat lanjut ttg beliau...

Aku harap,sesiapa baca blog ni,plz dengarkan lagu "Jelingan Manja" dan "Kelohan Dara" dendangan Wan Sulaiman Wan Ahmad....

Dan kalau ada maklumat ttg beliau,bagi tau aku...aku nak sangat tau ttg dia.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment