rss
email
twitter
facebook

Thursday, March 7, 2013

Aku...dan budak darjah 4...hehehe

Hehe...setiap kali aku tringat jek peristiwa tu,aku tergelak sensorang...ok..nak dimulakan dengan siapa aku....

Aku cikgu sekolah rendah dan dipaksa rela utk mengajar kat satu skolah kat felda kat negeri sembilan...ok,jangan ingat org felda papa kedana ok,diorang ni golongan kaya yg tersembunyi...korang bayangkan,gi kentin skolah bawak 10 hengget,utk rehat pagi jek....cilaka kan..hehehe...bukan nak kutuk,nak tunjukkan ekonomi orang kat felda aku mengajar ni,mmg sangt bagus!...rumah ala2 rumah ziana zain ok!

Hehehehe....

Mgu lepas,PPD merangkap pegawai pendidikan daerah nak dtg skolah...nak tgok camner bebudak ni belajar,camner cikgu mengajar...ada tak cikgu maki2,sumpah seranah ke...tu sume PPD tu nak tgok.termasuk silibus.....hehe...

So,sebelom PPD tu dtg,aku gigih melatih anak murid aku ajar cakap inggeris...ajar cakap nak gi tandas...nak tanya soalan...sampaikan aku sanggup buat kelas tambahan "how to speak english"...haaaa,berkerumun yg dtg....bukan student aku jek..student negeri lain pun dtg nak blajar englis nih (propa sket)..hehehe..aku nak kelihatan hebat,megah,terserlah..didepan PPD,bila doirang masuk kelas aku nnt.....hehehe

Pagi yang ditunggu2 dah pun tiba...rombongan PPD yg agak ramai dtg masuk ke setiap kelas..nak observe camner suasana pengajaran n pembelajaran di skolah aku..

Dan di kelas aku.....bangganya..

"Assalamualaikom sir"...suara bergema satu kelas..

"Walaikum salam,sit down class"...aku jawab dengan tertib dan kemas...

"Thank you sir".....bagus murid2 aku..

Dan aku teruskan...nampaknya semuanya seperti yg dirancang.."How are you today?"...

"TODAY IS THURSDAY!!!!!!"....itu jawapan diorang beramai-ramai.....


................Idup ku gelap seketika


*aku dalam cerita ni adalah Shah Azriezal Drahman..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

1 comments:

Mrs_Cahaya_Huda said...

hahaha... nasib la... cian kt cikgu nk cover dpn pegawai... :P

Post a Comment