rss
email
twitter
facebook

Friday, March 1, 2013

Allah temukan aku dengan dia...

Dia seorang fashion designer..yg tengah meningkat naik..dan namanya ada dalam list MIFA...satu majlis fashion show paling berprastij di malaysia...

Pada mata kasar aku,dia sorang yg berlagak,keras kepala dan seorang yg langsung cetek tentang agama...memandang rendah orang lain ....pokoknya,mmg dia jahat lah...

Aku pulak,rajin solat 5 waktu,seorang pensyarah yg kononnya banyak ilmu..seorang yg sangat merendah diri....bangga dengan kejayaan sendiri yg tak pernah ada kegagalan dalam hidup...

Kalau bandingkan aku dengan dia,dia memang jauh aku tinggalkan....aku lebih berjaya...itu pandangan pertama aku.

Tapi,ada sebab kenapa Allah pertemukan aku dengan dia....dan hari ni aku baru sedar apa sebabnya Allah temukan kami berdua..

Dia,berada dalam dunia glamor,penuh maksiat...aku seorang pensyarah yg sentiasa bedara dalam lingkungan ilmuan...

Tapi,Allah maha besar....aku nampak baik,tapi hati aku penuh dengan sifat bongkak dan bangga diri...berlagak...dan dia nampak seperti perosak akhlak,tapi sebenarnya seÓrang yang periang,sentiasa positif dan langsung tak suka menunjuk2...dan ia amat menydarkan aku.

Kami berborak dengan panjang lebar...dia btol2 menyedarkan aku ...walaupun aku rasa seperti aku diatas,mengalàhkannya...dia jauh ketinggalan,tapi sebenarnya aku yg jauh ketinggalan....dia jauh meninggalkan aku dari pelbagai segi walaupun usianya masih muda...

Terima kasih AG.....
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment