rss
email
twitter
facebook

Thursday, February 28, 2013

Akibat menghina Allah

Sebelom aku tulis blog ni,aku berdoaa pada Allah supaya aku tak tergolong dalam golongan orang yang syirik dan kufur nikmat..

Petang tadi,kawan lama aku call dan ajak minum.kebetulan aku dah lama tak jumpa dia dan ktorg lepak kat kedai nasi ayam depan opis aku...

Cam2 cerita keluar terutama cerita tentang dia kat mekah..oh,lupa bagi tau,dia baru balik dari umrah...hailaaa,bila la aku dapat ke rumah Allah tu...seronok dengar cerita dia..sangat menarik.ada cerita tentang cuaca,tentang diam mulut celupar sampai lah cerita tentang ujian yg Allah bagi kat dia..

Tapi aku nak cerita kat sini bukan kisah pengalaman dia kat mekah,tapi tentang kakak ipar dia...dia luahkan pada aku untuk aku jadikan iktibar...

Alif (nama kawan aku), baru jek terima akak ipar,maksudnya abg dia kawin lah...tp yang lainnya kat sini,akak ipar dia ni sangat sosial.ini bukan jenis calang2 sosial...tapi tahap sosial dia tu yg jenis suka mencabar hukum Allah...sangat mentakutkan!

Pas kawin,abg si alif ni try la bawak bini dia ke jalan yg lagi baik,tapi,melentur buluh mmg payah giler!...mak mertua dia mmg jangan harap dia nak hormat lah..dan nak jadikan cerita,diorang laki bini pindah ke kota london....keje kat sana...dok sana teros..dengan alasan,keluarga mertua (keluarga alif) tak suka dia kawin ngan abg alif....

Satu hari,mak alif dan alif sendiri pulang dari umrah...so diorang bawak la segala macam buah tangan termasuklah air zam-zam...air yg sangat suci dan dirahmati...

Masa tu abg alif dan akak ipar dia ada kat Malaysia,menyambut kepulangan adik dan emak balik mekah...

Malam tu,mak alif hidangkan air zam2 untuk semua ahli keluarga...dan semua orang minum ambik berkat...susah nak dapat air zam2 kann,kene lah berebut dapatkan...

Tapi,akak ipar alif buat bodoh jek...puas abg alif pujuk suruh minum air zam2..tapi akak ipar alif menolak sekeras-kerasnya...abg alif teros memujuk dan akhirnya isterinya minum jugak air zam2..

"Air ni rasa tak sedap langsung!..rasanya sangat menggelikan ...dah,jangan paksa I minum lagi,I tak suka sebab tak sedap"

Itulah jawapan akak ipar alif pas dia minum air tu...dia tau tu air zam2..tapi sengaja mencabar kekuasaan Allah...semua yg ada mengucap panjang dan mintak untuk mengucap dua kalimah syahadah,mohon ampun dari Allah..

Tapi malang,akak ipar alif teros berkeras..

Malam tu,family alif dikejutkan dengan suara jeritan akak ipar alif dari bilik air rumah....semua orang meluru ke tempat kejadian..sesuatu yang menakutkan telah berlaku...

17 batang gigi akak ipar alif luruh dengan sendirinya sewaktu dia sedang berkumuh...Maha suci Alllah...

Tapi sayang sekali bila dia tak percaya ini disebabkan dia hina air zam2,tapi disebabkan kekurangan kalsium akibat bersalin,dan bukan sebab air zam2....

Kepada Alif,aku mintak maaf sebab ceritakan benda ni dalam blog aku.aku tak bermaksud nak aibkan keluarga ko,tapi supaya aku tak lupa kisah ni,dan sentiasa menjadi ingatan kepada para pembaca...

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment