rss
email
twitter
facebook

Wednesday, January 30, 2013

Saksi...(Part 1)

Aku menjadi saksi kisah sedih ni.kisah cinta yang memang tragik dan sangat sedih..harap korang terus baca..aku pecahkan cerita ni menjadi 3 bahagian....

Carita bermula camni...satu hari,aku dijemput dalam satu majlis perjumpaan reunion kawan2 lama..wah,mmg hebat time tu..aku jumpa dengan kawan2 lama masa skolah dulu..hehe..yang dulu slim-melim,skarang dah masyallah sihatnya..hehe..ada yg dah jadi mak ayah...ada yg dlu mmg tak lawa lah (stock cempak laut),skarang dah cam victoria secret...hehe...senang cerita semua orang berubah....hehe...dan yang paling aku sakit hati, ada yang tanya aku "ko siapa yek?"...mmg makan hati aku time tu..orang tak ingat aku..bila sebut nama,baru diorang kenal....whattttt!!!!!

Dah melalut jauh....masa tu aku jumpa kawan baik aku time sekolah..dlu ktorng mmg baik giler...tapi bila dah besar,jarang jumpa lah...

Dia dah jadi semakin cantik...hehe...dan sebelah dia ada seorang lelaki..kami berborak2 sakan..dan aku diperkenalkan dengan bf (boyfriend) dia...emm....aku ingatkan suami dia...ok lah..orang cantik2 camtu,selalunya mmg berpacaran ngan org luar negara....apa barang orang malaysia kan kan...hehe...gurau jek.

Diorang nampak cantik..serasi...sepadan...mmg pinang belah dua lah!...aku jealous jugak..pasangan bahagia.!..

Lepas majlis reunion tu,aku terus berhubung dengan rita (kawan pompuan aku yg ada bf over-c tu)...hubungan ktorang jadi rapat seperti dlu...dan kadang2 aku join rita ngan bf dia dating bersama...mmg romantik giler kot diorang tu.aku pernah ikut diorang berdua gi makan,gi karok dan gi melancong lagik...hehehe

Korang mesti heran apasal aku terhegeh2 ikut diorang gi dating kan...hehe...sebenarnya,mak ayah rita langsung tak percaya kat bf rita...diorang anggap bf rita ada muslihat sbb dia bercinta ngan rita...ada agenda rahsia...tapi,itu pandangan mak ayah rita..bagi aku,diorang bercinta dengan iklas...bf rita sangt menjaga kehormatan rita..walaupun dia bukan orang malaysia,tapi dia tahu tata adab orang melayu...jadi,utk mengaburi mata mak ayah rita,setiap kali rita dating ngan bf dia (mark namanya),aku akan dijadikan orang tengah...maknyanya parent rita mati2 ingat rita keluar ngan aku...hehe.tapi diorang terpaksa buat camtu demi kasih yg bertaut..ewahhhhhh....hehe

Benda berlarutan hingga bertahun lamanya...dan menjadi lebih parah sebab rita masih lagi tinggal bersama parent...ada kala,mark akan kol aku n luahkan kekeciwaan tentang hubungan diorang....sebagai orang tengah yg rapat ngan rita n mark,aku selalu nasihatkan diorang bersabar ngan mohon doa dari yg kuasa...

Dan,sebagai langkah seterusnya,mark dah pun masuk islam...benda yang aku agak terkejut lah..tak sangka mark ambik tindakkan sejauh ni....rupanya,selepas diselidik,mark mmg dah lama nak masuk islam dan bila dia jumpa ngan rita,hasratnya utk dapat bimbingan dalam islam,termakbul....mark dah ubah nama jadi firdaus.....tp aku still panggil dia mark...hehe

2 tahun selepas tu,mark luahkan hasrat pada aku untuk meminang rita...dan dia btol2 gi jumpa mak ayah rita......

Sambung part 2.....kisah "Saksi"
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

0 comments:

Post a Comment